Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

Ο Ιδιόρρυθμος Αριθμός


Ο δάσκαλος λέει στους μαθητές του:
- «Σκεφτείτε έναν οποιοδήποτε αριθμό.»
- «Τον αριθμό που σκεφθήκατε διπλασιάστε τον.»
- «Στο αποτέλεσμα να προσθέσετε τον αριθμό 10.»
- Το άθροισμα που βρήκατε να το διαιρέσετε με τον αριθμό 2.»
-«Από το πηλίκο να αφαιρέσετε τον αριθμό που σκεφτήκατε αρχικά.»
- «Κάθε μαθητής πρέπει να έχει βρει ως αποτέλεσμα τον αριθμό 5, 
   ανεξάρτητα από ποιον αριθμό σκέφτηκε αρχικά.»
Μπορείτε να εξηγήσετε τον ισχυρισμό του δασκάλου;(Κατ.34/Νο.562)
Πηγή:http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C104/470/3111,12509/

Λύση

Η εξήγηση του προβλήματος είναι ότι με τη τελευταία ενέργεια απαλείφεται ο άγνωστος «x». Π.χ.: Έστω x=15. Βάσει των δεδομένων της εκφωνήσεως του προβλήματος έχουμε: 15 --> 2*15 =30+10=40/2=20-15=5

4 σχόλια:

ΕΑΛΕΞΙΟΥ είπε...

(α*2+10)/2=α*2/2+10/2=α+5
(α+5)-α=5,
δηλαδή φεύγει τελείως ο α και μένει το +10/2=5, που το “μαντεύει”, αφού ξέρει ότι θα προκύψει.

Papaveri είπε...

@ΕΑΛΕΞΙΟΥ
Στγχαρητήρια! Η απάντησή σας είναι σωστή.

batman1986 είπε...

Μας το δίνει στο πιάτο και από την εικόνα

ω-χ=5

όπου το ω να βάζαμε το (2χ+10)/2 και θα γινόταν απαλοιφή του χ

Papaveri είπε...

@batman1986
Πολύ σωστα το επισήμανες. Αλλά και στο κείμενο του προβλήματος δίνεται η λύση. Απλά έγραψα μετέφερα στο πίνακα το κείμενο υπό μορφή παραστάσεων για να μην είναι κενός.

 

Papaveri48 © 2010

PSD to Blogger Templates by OOruc & PSDTheme by PSDThemes