Τρίτη, 3 Απριλίου 2012

Κίνηση Αναμονής

Παίζουν τα λευκά και επιτυγχάνουν ματ σε 4 κινήσεις. 
(Ανθ. Σκακ. Παρ.-Σ.12-Νο.40)
 (v = Σημαίνει Δοκιμή)
Λύση
Δοκιμή:1.Βε5;,0-0!
Κλειδί:1.Ββ5+!!,Ρζ8 2.Βζ5+,Ρε8 3.Βε5!,Π~/Αγ3,Αη3 4.Ββ8/Β:Π+.
Διαπραγματεύεται το θέμα: "White to Play".

5 σχόλια:

batman1986 είπε...

Ο τίτλος με μπέρδεψε και έψαχνα κίνηση αναμονής στο κλειδί με αποτέλεσμα να βγάζω ματ σε 5.Τελικά ήταν αρκετά πιο απλό απ όσο νόμιζα(η κίνηση αναμονής είναι στην 3η κίνηση).Η 1η κίνηση είναι σαχ κάτι που δεν συνηθίζεται σε σπουδές

Άρα

1.Βζ5-β5+(ακύρωση ροκέ),Ρε8-ζ8
2.Ββ5-ζ5+,Ρζ8-ε8
3.Βζ5-ε5,Πθ8-ζ8
4.Βε5-β8#

Έκανα μια αποτυχημένη προσπάθεια με κίνηση αναμονής Βζ5-ζ3(και ματ σε 5)

Με το ν=δοκιμή τι εννοείς?Αποτυχημένη κίνηση?
Γενικά κάθε κίνηση που θα επιτρέψει το ροκέ είναι προβληματική

Papaveri είπε...

@batman1986
Μπράβο!! Η απάντησή σου είναι σωστή.

Δοκιμή (Try) : Μία κίνηση που σχεδόν λύνει το πρόβλημα, για την οποία υπάρχει μία και μοναδική άμυνα. Οι σειρές κινήσεων μετά την δοκιμή ονομάζονται Εικονικό παιγνίδι (virtual play). Το δοκιμαστικό παιγνίδι μετά από μία δοκιμή είναι μία Φάση παιγνιδιού. Η ύπαρξη δοκιμών δυσκολεύει τον λύτη, που επιδιώκει να ανακαλύψει το κλειδί, και είναι σημαντικό στοιχείο ομορφιάς του προβλήματος.

batman1986 είπε...

Δυσκολεύει ή εδώ μήπως βοηθάει?Εδώ η δοκιμή είναι να παίξω ε5?(κίνηση αναμονής κλειδί)
Ματ σε 4 αν δεν υπήρχε δυνατότητα ροκέ.Αλλάζει η σειρά κινήσεων

Papaveri είπε...

@batman1986
Δες τη λύση.

batman1986 είπε...

Οκ αυτό που έλεγα ήταν.Στη δοκιμή απλά αλλάζει η σειρά των κινήσεων

 

Papaveri48 © 2010

PSD to Blogger Templates by OOruc & PSDTheme by PSDThemes