Κυριακή 21 Μαρτίου 2010

Η Διαφωνία

Σε κάποια σκακιστική λέσχη ο Κώστα και ο Γιάννης έπαιζαν σκάκι.
Κάποια στιγμή ένας που παρακολουθούσε την παρτίδα, άθελά του,
έσπρωξε το τραπέζι με αποτέλεσμα να πέσουν στο πάτωμα η Λευκή
Βασίλισσα και ο Μαύρος Βασιλιάς.

- « Εάν θυμάμαι καλά ο Βασιλιάς μου βρισκόταν στο τετράγωνο
"α2"»,είπε ο Γιάννης.

- «Αποκλείεται,», απάντησε ο Κώστας, «Πως έφθασε εκεί; Αφού τα
πιόνια μου «β2», «γ2», «δ2» και ο Αγ1 δεν κινήθηκαν από την
αρχική τους θέση ακόμα, πως
πέρασε ο Βασιλιάς σου;»
- «Έχεις δίκιο,», συμφώνησε ο Γιάννης, «Όμως που βρισκόταν ο
Βασιλιάς μου;»

- «Να σου πω.», είπε ο Κώστας, «Εγώ θυμάμαι καλά ότι η Βασίλισσά
μου βρισκόταν στο τετράγωνο (...). Με το δεδομένο αυτό σε όποιο
νόμιμο τετράγωνο κι’ εάν βρισκόταν ο Βασιλιάς σου, εγώ κάνω ματ
σε μία κίνηση».

Σε ποια θέση πρέπει να τοποθετήσουμε την Λευκή Βασίλισσα, ώστε
όταν στην συνέχεια τοποθετήσουμε τον Μαύρο Βασιλιά, σε
οποιαδήποτε νόμιμη θέση, τα Λευκά να κάνουν ματ σε μια κίνηση;
(Ανθ.Σκακ.Παρ.1/Πρβ. Νο.267)
(Βασισμένο σε σύνθεση του Παλγιούζ, 1903)

Λύση
Για μεγέθυνση της εικόνας διπλό κλικ επάνω της.

7 σχόλια:

Emmanuel Manolas είπε...

Δεν το έψαξα πολύ γιατί νυστάζω. Βασίλισσα στο c4 και ματ από 10 μεριές.
Καλό βράδι!

Papaveri είπε...

@alkinoos
Όχι δεν είναι αυτή η λύση. σε δικαιολογώ λόγω της περασμένης ώρας.
Αύριο ξεκούραστος είμαι σίγουρος ότι θα το βρεις. Επίσης καλό βράδυ!

Emmanuel Manolas είπε...

Ας τα γράψω ...

Λύση Α) wQ στο c4, ένδεκα νόμιμες θέσεις για τον bK με άμεσο ματ :
Ka8/Kb8/Kc8/Kb7 Re8#,
Kd6 Re6#,
Kd8 Qg8#,
Kf8/Kg6 Qf7#,
Kf2 Qe2#,
Ka4 b3#,
Kh1 Kg3#.
Στα Kc8/Kd8 υπάρχουν ντουάλ με Qxc7#

Λύση Β) wQ στο c3, δώδεκα νόμιμες θέσεις για τον bK με άμεσο ματ :
Ka8/Kb8/Kc8/Kb7/Kg8 Re8#,
Kc6 Re5#,
Kg6 Re6#,
Kf8 Qd8#,
Kf2 Qe2#,
Kc5 Rxc7#,
Ka4 b3#,
Kh1 Kg3#.

Papaveri είπε...

@alkinoos
Τελικά είχες δίκιο. Υπάρχει δεύτερη λύση. Μου γράφεις για τη δεύτερη λύση "Βγ3", μήπως εννοείς "Βδ3";

Papaveri είπε...

Ο εξαίρετος φίλος του Blog Alkinoos βρήκε και δεύτερη λύση στο πρόβλημα, την οποία αναφέρει στο σχόλιό του (Λύση Α).
Τον ευχαριστώ για τη διόρθωση.

Emmanuel Manolas είπε...

Της νύχτας τα καμώματα (περασμένες 2 ήταν) τα βλέπει η ημέρα και γελά, λέει ο σοφός λαός.
Στην δεύτερη λύση εννοώ Qd3, πάνω στην ίδια λευκή διαγώνιο με την θέση Qc4. Συγγνώμη, τυπογραφικό λάθος (όχι σκακιστική τύφλωση!).
Τα ματ της δεύτερης λύσης είναι πιο ενδιαφέροντα.
Αν η εκφώνηση έλεγε "και θα κάνω ματ τον bK σε όποια θέση πάει από τις 12 νόμιμες", τότε το πρόβλημα θα έχει μόνο μία λύση.

Papaveri είπε...

@alkinoos
Συμφωνώ μαζί σου. Τα εύσημα δικά σου.

 

Papaveri48 © 2010

PSD to Blogger Templates by OOruc & PSDTheme by PSDThemes