Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

Τ’ Αυγά

 
Η κυρία Μαρία πήγε να πουλήσει μια ποσότητα αυγών στην Λαϊκή. Όταν
την ρώτησε κάποιος πόσα αυγά έχει, απάντησε:
- «Γιε, μου, η ποσότητα των αυγών που έχω είναι μικρότερη από τον αριθμό
των 28.800 αυγών, διότι:
  • Εάν διαιρέσεις την ποσότητα που έχω με το 11, θα μείνουν 10 αυγά.
  • Εάν διαιρέσεις την ποσότητα που έχω με το 10, θα μείνουν 9 αυγά.
  • Εάν διαιρέσεις την ποσότητα που έχω με το 9, θα μείνουν 8 αυγά.
  • Εάν διαιρέσεις την ποσότητα που έχω με το 8, θα μείνουν 7 αυγά.
  • Εάν διαιρέσεις την ποσότητα που έχω με το 7, θα μείνουν 6 αυγά.
  • Εάν διαιρέσεις την ποσότητα που έχω με το 6, θα μείνουν 5 αυγά.
  • Εάν διαιρέσεις την ποσότητα που έχω με το 5, θα μείνουν 4 αυγά.
  • Εάν διαιρέσεις την ποσότητα που έχω με το 4, θα μείνουν 3 αυγά.
  • Εάν διαιρέσεις την ποσότητα που έχω με το 3, θα μείνουν 2 αυγά.
  • Εάν διαιρέσεις την ποσότητα που έχω με το 2, θα μείνουν 1 αυγό.
  • Και τέλος εάν διαιρέσεις την ποσότητα που έχω με το 1, δεν θα μείνει κανένα αυγό.»
Πόσα αυγά είχε η κυρία Μαρία; (Κατ.5/Πρβ. Νο.59)

2 σχόλια:

ΧΑΡΗΣ είπε...

Η ποσότητα των αυγών αυξημένη κατά 1 αυγό είναι ακέραιο πολλάπλάσιο των αριθμών 2,3,4,...,11. Το ΕΚΠ των αριθμών αυτών είναι 27720. Επομένως η γυναίκα έχει 27719 αυγά (το ΕΚΠ μείον 1), δεδομένου ότι το αμέσως επόμενο πολλάπλάσιο ξεφεύγει από το μέγιστο, που εκείνη έδωσε ως περιορισμό.

Papaveri είπε...

Σωστή η λύση.

 

Papaveri48 © 2010

PSD to Blogger Templates by OOruc & PSDTheme by PSDThemes